Технології

Кременчуцький колісний завод виробляє близько 2000 найменувань продукції в т.ч. більше 1700 модифікацій коліс, ободів та деталей коліс.

Виробничі площі становлять 103 тис. кв. м.

Виробнича потужність заводу - 6,0 млн. коліс і ободів на рік.

Виготовлення коліс організовано на 3-х дільницях основного виробництва. Допоміжне виробництво складається з цеху верстатобудування і ремонту устаткування, штампоінструментального виробництва, енергоцеху. Перевага заводу - в наявності власного інструментально-верстатобудівного виробництва, в якому виготовляється технологічне оснащення та спеціальне обладнання На підприємстві експлуатується тисячу двісті тридцять дві одиниці металообробного обладнання, 73,1% якого використовується в основному виробництві, 45% з якого є спеціалізованим.

У складі основного технологічного устаткування 43 технологічні лінії, в тому числі:

  • 16 ліній з виробництва профільованих ободів коліс
  • 10 ліній штампування дисків коліс
  • 10 автоматизованих ділянок збирання-зварювання коліс
  • 3 лінії грунтування і фарбування коліс
  • 1 лінія пакетування коліс

Технічні можливості Кременчуцького колісного заводу дозволяють випускати ободи діаметром від 12 до 54 дюймів і шириною від 4 до 36 дюймів з профілем обода W, DW, DDW. Технологічне обладнання дає можливість виготовляти ободи коліс великої вантажопідйомності з прокату товщиною до 8,5 мм. При виготовленні таких ободів застосовуються три калібрувальні операції (разжаття, обжаття, разжаття) з метою забезпечення мінімальних допусків і биття.

Впровадження на заводі нового раскатного верстата фірми «Repkon» з програмним управлінням дозволило освоїти виробництво коліс діаметром до 22,5 дюймів з розкатними дисками, які дають можливість поліпшити експлуатаційні характеристики автотранспортних засобів за рахунок зниження ваги коліс. Виготовлення розкатних дисків проводиться методом циліндричної розкатки заготовок товщиною металу до 15 мм.

Для підвищення міцності виробів, стабілізації процесу профілювання та забезпечення параметрів здійснено перехід на виготовлення ободів і дисків з сталей марок 10пс, 15ЮА, 07ГФЮ, 09Г2С, які відповідають класу міцності 250, 275, 325, 335, 355.

На заводі є спеціальне конструкторське бюро з розробки нових конструкцій коліс.

У процесі постановки на виробництво, вдосконалення і доведення конструкції, контролю якості проводяться випробування коліс, які здійснюються в випробувальному центрі, акредитованому Національним агентством акредитації України на відповідність міжнародному стандарту ISO17025. На стендах проводяться випробування коліс на міцність і з метою сертифікації при вигині з обертанням, при динамічній радіальному навантаженні, опору колеса удару під кутом 13 градусів, а також гідростатичних випробувань.

 

ТЕХНОЛОГІЇ ФАРБУВАННЯ

Надійний антикорозійний захист коліс і декоративне оздоблення, забезпечується застосуванням сучасного фарбувального обладнання, впровадженням прогресивних методів підготовки поверхні, нанесення лакофарбових покриттів (ЛКП) і використанням високоякісних матеріалів.

У комплексі антикорозійного захисту поверхні металу, особливе значення приділено хімічній підготовці поверхні з трехкатіонним цінкфосфосфатуванням перед нанесенням ЛКП. Основною метою фосфатування є утворення на поверхні металу тонкої захисної фосфатної плівки. Фосфатні плівки хімічно пов'язані з металом і складаються зі зрощених між собою дрібних кристалів, розділених порами ультрамікроскопічних розмірів, вони утворюють високорозвинену шорстку поверхню і мають властивість адсорбувати і вбирати фарби, які проникають в межкристаллической простір і закріплюються в ній. Внаслідок цього, різко підвищуються захисні властивості як плівки, так і фарби покриттів, яка наноситься на неї.

У виробництво впроваджено нову лінію грунтування коліс методом катафорезу. До переваг застосування цієї технології фарбування відносяться висока механічна міцність і антикорозійна стійкість покриття.

Процес фарбування методом катафорезу зводиться до занурення предмета, який фарбується, в ванну, заповнену водним розчином лакофарбового матеріалу, при якому забарвлюваний предмет служить катодом. В результаті проходження електричного струму, тверді частинки ЛФМ переміщуються уздовж силових ліній електрополя до предмету який фарбується до тих пір, поки осаджений шар не досягне необхідної товщини. Покриття, отримані методом катафорезу, відрізняються високими механічними властивостями, корозійною стійкістю., рівномірністю по товщині на виробах складної конфігурації.

Рідкі 2-х компонентні емалі наносяться за допомогою спеціального обладнання, яке дозволяє виробляти автоматичне змішування компонентів матеріалу і подачу його на розпилювальні пістолети.

Система, що складається з катафорезного покриття і порошкової поліефірної фарби забезпечує чудовий захист і створює високоміцне остаточне покриття, яке захищає колеса автомобіля від впливу в найнесприятливіших умовах і на дорогах протягом не менше 5 років експлуатації.

На ПрАТ «Кременчуцький колісний завод» застосовується технологія порошкового фарбування коліс, що дозволяє забезпечити корозійну стійкість лакофарбового покриття в агресивному середовищі. Стійкість лакофарбового покриття становить 800-1000 годин в камері сольового туману. Фарбування коліс проводиться як електростатичним (CORONA), так і трібостатичним (TRIBO) методами на комплексних технологічних лініях.

Катафорезне
грунтування
Порошкове
фарбування

Фарбування порошковими фарбами дозволяє отримувати захисно-декоративні покриття різних кольорів (в т.ч. «металік») високого класу. Застосування методу ТРІБО напилення забезпечує якісне нанесення покриття на вироби складної конфігурації. В даний час споживачеві пропонується розширена колірна гамма порошкового фарбування кременчуцьких коліс: білий, сірий, чорний, бордо, срібло, зелений, червоний, синій та інші.

 

УПАКОВКА

Для забезпечення збереження продукції в процесі доставки її споживачам на ПрАТ «Кременчуцький колісний завод» використовуються сучасні технології пакування готової продукції.

Пакетування коліс здійснюється на автоматичній лінії. Пофарбовані колеса укладаються на дерев'яні піддони в кілька ярусів і перекладаються між собою по висоті прокладками. Сформовані пакети стягуються поліпропіленовими пакувальними стрічками, кінці стрічок скріплюються металевими скобами.

Зібраний пакет покривається зверху поліетиленовою плівкою і обмотується стретч-плівкою в 2 шари для додаткової фіксації коліс в пакеті з метою запобігання їх від пошкоджень під час перевезення до споживача і можливості зберігання на відкритих майданчиках. Ободи коліс для комбайнів і тракторів пакетуються в пакети, зручні для виконання вантажно-розвантажувальних робіт і складських операцій.

Маркування

Маркування коліс розташоване на видимій частині обода і включає в себе наступну інформацію: