Що потрібно знати про дефекти коліс і їх вплив на безпеку

Колесо є найважливішою деталлю автомобіля, що впливає на безпеку його руху. Під час експлуатації автомобіля колесо служить довше шини, але вибоїни на дорогах можуть не тільки пошкодити шину, а й сильно погнути і деформувати колесо.

 

Подібні інциденти не рідкість й змушують водія намагатися самому отрихтувати пошкоджене колесо або вдатися до послуг шиномонтажу, де спробують його "прокатати", щоб усунути деформацію від удару, але у виробництві коліс на промислових підприємствах строго витримуються і контролюються геометричні параметри за допомогою спеціального вимірювального інструмента, якого немає в майстернях. Але у коліс є практично неремонтуємих ділянки - це: центральна частина диска колеса, частина диска, прилегла до обода, і відповідну ділянку обода. Відповідно до "Вимог до надійності коліс" стандарту Європейської асоціації виробників коліс (EUWA) ES 1.01:

 

п. 2.3. "На сталевих колесах дозволяється невеликий ремонт з метою усунення подряпин або легких вм'ятин (але завжди без нагріву), а також відновлення пошкодженого фарбування.

п. 2.4. "Ремонт за допомогою зварювання або доповнення матеріалу до ободам і дискам, які мають тріщини або високу ступінь зносу, абсолютно (категорично) забороняється, оскільки вони можуть викликати додаткову напругу в критичних зонах, що ведуть до поломки колеса".

Навіть якщо рихтування "вдалося", колесо втратило товарний вигляд (на ньому видно явні сліди кувалди або обкатних роликів) і зовсім не виключено те, що при рихтування з'явилися мікротріщини. Тоді недовго і до руйнування колеса, а це рівноцінно потраплянню в ДТП з тяжкими наслідками для водія і пасажирів.

Отже, рихтування деформованих коліс, з точки зору подальшої експлуатації, надзвичайно небезпечне і неприпустиме, тому що може привести до розгерметизації шини і разбортовке колеса під час руху. Крім того, отбалансувати отрихтоване колесо найчастіше не виходить. На шиномонтажі спробують це зробити і тоді забезпечені дисбаланс і биття колеса, а в результаті - передчасний знос шини і підвіски автомобіля, що спричинить за собою витрати, що перевищують вартість колеса.